Ezután kifejezetten groteszk látvány, ahogy a biztonsági őrök kivezetik a Donald Trump-maszkot és jelmezt viselő Boratot / Cohent. Ezzel Sacha Baron Cohen zseniális módon, kétszeresen is egy fiktív szerepet (Trump / Borat) játszva ütött rést a hivatalos ideológián, és csúsztatta egybe a játékfilmet a politikai realitással. Egyúttal pedig végső soron saját és bizonyára sokak vágyálmát is pompásan a vászonra varázsolta a kínos szituáció megteremtésével: az "elnököt" biztonsági őrök fogják közre, és vezetik ki a politika színteréről. Hasonlóan merész, már a film bemutatása előtt nagy botrányt kavart jelenet, amelyben Rudy Giuliani, New York City egykori polgármestere és Donald Trump jogi tanácsadója / ügyvédje komolyan veszi az amúgy a 24 éves bolgár színésznő, Maria Bakalova által remekül eljátszott 15 éves Tutar flörtölését interjújuk során, majd ezt követően rejtett kamerák előtt, az ágyon fekve félreérthetetlenül a nadrágjába nyúl Bakalolva hősnője előtt. A Borat 2. számos, hasonló jelenetével bújtatta ki a szöget a zsákból: elszomorító, hogy átlagos boltosoknak semmilyen problémája nincs azzal, hogy a főhős bevallottan a lánya számára vásárol ketrecet, egy fegyverpárti gyűlésen pedig Obama-ellenes, rasszista és antiszemita dal éneklésére buzdítja a tömeget, amelynek refrénje például a balliberális újságírók koronavírussal való beoltását szorgalmazza.
Andersonnak saját bevallása szerint három témája van: az empátia hiánya, a sebezhetőség és a megaláztatás. Szkeccsei általában az embertárs megalázására, kihasználására, elutasítására tett próbálkozásokat mutatnak fel. Ahogy a Ti, élők kiégett pszichiátere mondta: "[Az emberek] boldogok akarnak lenni, miközben önzők, maguknak valók és hálátlanok. " Primer szinten erről szól a trilógia. És arról a krónikus örömhiányról, mely az emberiség talán legfőbb betegsége az anderssoni látleletben. Beszédes, hogy az Egy galamb… kvázi-főszereplői utazóügynökök, akik "szórakoztatóipari termékeket" árulnak: vámpírfogakat (extra hosszú tépőfogakkal! ), nevető zsákocskát és egyfogú bácsis maszkot. A képek forrása: A depresszív nevettetők barátsága és kálváriája adja a film vezérfonalát, sorsuknak még sincs akkora súlya, mint a trilógia eddigi legjobban megrajzolt és egyénített figurájának, a Dalok a második emeletről Karljának. Aki anno leégette csődbe ment cégét, hogy biztosítási pénzhez jusson, dührohamokba lovallta magát a kórházban fia láttán, aki "betegre verselte magát", ráadásképp pedig halálba juttatott ismerősének szelleme kísértette.
A filmben mellékszereplőként feltűnik Taika Waititi friss Oscar-díjas ( Jojo Nyuszi) színész-író-rendező is, olyan filmek alkotója, mint a Hétköznapi vámpírok, a Vademberek hajszája és a Thor: Ragnarök. Dűne Egy héttel később, december 17-én fut be a mozikba a Magyarországon forgatott Dűne, Denis Villeneuve ( Szárnyas fejvadász 2049, Érkezés, Sicario) rendezése Frank Herbert kultikus sci-fijéből illusztris színészgárdával: olyanokkal a főbb szerepekben, mint Timothée Chalamet, Jason Momoa, Rebecca Ferguson, Stellan Skarsgård, Zendaya, Oscar Isaac, Dave Bautista, Josh Brolin, Javier Bardem, és Charlotte Rampling. A regény adaptálásával David Lynch is tett egy próbát 1984-ben, decemberben kiderül, melyik változat sikerült jobban. The Midnight Sky George Clooney Netflixes rendezésének pontos premierdátuma még nincs, de a tervek szerint az év utolsó hónapjában debütál a streamingszolgáltatón. A sztár által rendezőként, főszereplőként és producerként is jegyzett sci-fiben egy magányos tudós próbálja az Északi-sarkról megakadályozni, hogy egy csapat asztronauta (élen Felicity Jones karakterével) visszatérjen a poszt-apokaliptikus Földre.