Két kiszolgáltatott ember kölcsönös gyöngédsége a kívülálló számára fölbecsülhetetlen, s ennek a ténynek az érzelmességét Mihalkov stiláris biztonsággal vállalja. A rendező tehetségére mutat, hogy amint Kotovot maga játszván Nágya szerepét saját kisebbik lányára bízza, az effajta művészi-magánzói döntéseknek a hátrányai nem, csupán az előnyei mutatkoznak a filmben. Mihalkov nemrég idősebb gyerekéről, Annáról forgatott – egyébként sikertelen – esszéfilmjében gyűjtött ehhez tapasztalatokat, az eredmény: bensőséges duett, tetszelgés nélkül. S ha már a színészi játéknál tartunk: a csehovi kamaradarab a csehovi színház előadóművészeiének szintjén adatik elő. Amit több mint tíz éve Mihalkovról szólva Spiró György a legfontosabbnak tartott, az a Csalóka napfény re is áll: "A színészet talán az egyetlen felszínen levő, folyamatos hagyomány immár száz éve az orosz, majd a szovjet kultúrában (... ). Mihalkov számára az orosz-szovjet iskolában nevelkedett színész anyanyelv, a szabadság és játékosság anyanyelve, a másik emberben való bizalom jogosságának tárgyi bizonyítéka; a színész nem szereplő, hanem a mű lénye ge. "
A jogi cégénél, ami ugye a másik oldalon tanyázott eddig, heves ellenállásba ütközik, amikor iratokat kér egy gyárra vonatkozóan, a DuPont csak az irattár felét küldi át neki és így tovább. " ( Tovább a teljes cikkre >>>) Sötét vizeken 9. Tyler Rake: A kimenekítés " A páradús levegő, a verítékben úszó emberek, a zsongás, az állandó mozgásban lévő nagyváros, a rengeteg árus beszippantják a nézőt, az egész olyan, mint egy útifilm, ahol történetesen emberek ölik halomra egymást. Az egészet megkoronázza a 11 és fél perces akciójelenet, amiért ezúton is elnézést kérek a szomszédaimtól. Többen illették kritikával a filmet, amiért már megint egy fehér férfi fut a helyiek segítségére, de a bollywoodi hírességek színészi kelléktára és/vagy harctudása, Hemsworth ismertsége és fizikuma, valamint a Russo testvérek és Hargrawe tapasztalata kifejezetten jól működik együtt és teszi a világ minden táján befogadhatóvá a mozit (Netflix ide vagy oda, én akkor is így hívom). " ( Tovább a teljes cikkre >>>) Tyler Rake: A kimenekítés 8.
Nyikita Mihalkov cannes-i versenyfilmje már most megbukott A május 12-én kezdődő cannes-i filmfesztiválon lesz a világpremierje Nyikita Mihalkov Csalóka napfény 2 -jének, de a rendező 1994-es, Oscar-díjas filmjének folytatására az orosz közönség máris nemet mondott. Oroszországban a hétvégén mutatták be az alkotást, amely 55 millió dolláros büdzséjével minden idők legdrágább orosz filmje, azonban az 1000 kópián forgalmazott film mindössze 3, 7 millió dollárt hozott. Nyikita Mihalkov a Csalóka napfény 2 -ben A Guardian külön cikket szentel az esetnek, amelyben orosz kritikusokat idéznek, akik megállapították többek közt, hogy "egy rakás ok van rá, hogy miért utáljuk ezt a filmet" és hogy a film "dagályos és hiteltelen". A Csalóka napfény a 30-as évek sztálinizmusát mutatta be, a második világháború idején játszódó folytatás pedig azt meséli el, hogy hogyan győzték le a hősies szovjetek a barbár németeket. A főhőst, a Szergej Kotov nevű katonatisztet ismét a rendező formálja meg, és időközben felcseperedett lánya is játszik a filmben - neki egy fölösleges topless jelenet is jutott.